15 de març 2010

ànimes

és una pintura contundent, divergent, desviada, desassossegada, elèctrica, expressionista, allargada, càlida, humida, seca, extrema, violada, silenciada, aclaparadora, borratxa, escapçada, esquitxada, rossegada, calidoscòpica, somniada, odiada, salada, sàdica... és soutine
m'excita i em commou, és carn i fetge, és essència de l'art com fa milers d'anys, no caldria perdre res d'aquest horitzó i d'aquesta aparent realitat...soutine:
no puc més, tinc que reconèixer que m'agrada, ets una referència pels austríacs, els americans beguts inestables, els cobra i tans d'altres, com jo a estones, i vens d'una festa bevent tu també amb nolde o kokoschka, i no pots més perquè t'atrau la distorsió, la mateixa mort, la materia del color modificant com miralls o el greco tots els escaire possibles, també el risc, l'abisme que s'aixecava davant, i s'aixeca encara, de la pròpia imatge d'angoixa permanent i amor pel pigment, els sucs, la saliva, les essències de tots els líquids i relleus del cos i de l'ànima actuant com un mur invisible per no passar però si saltar...
l'ànima
i el roc
el roc flotant dins l'ànima o el llac.


 
 
Copyright © xaropdement
Blogger Theme by BloggerThemes Design by Diovo.com